Hvornår er der brug for en psykoterapeut?

Det kan sommetider være nødvendigt, at få hjælp fra en psykoterapeut, når livet rammer, således at du igen kan finde fodfæste. Eller når du ønsker at lære dig selv bedre at kende.

Psykoterapi er for dig, der gerne vil have det bedre med dig selv og dine omgivelser, og dig der gerne vil føle større glæde og tilfredshed ved livet. Konkret er psykoterapien samtaler og øvelser, der giver dig dybere indsigt i dig selv og nye erkendelser af, hvordan dine tanker, følelser og handlinger påvirker dit liv.

For dig, der ønsker hjælp til en bestemt situation eller et personligt problem.

Typiske emner som jeg hjælper klienter med:

  • Stress

  • Angst

  • Sorg/at miste

  • Store livsforandringer som flytning, job, barnløshed, parforhold, skilsmisse

  • Lavt selvværd

Tegn på stress kan være:

Mistet overblik, mere og mere kortluntet, glemmer ting/aftaler, manglende glæde, forvirret, hjertebanken, dårlig nattesøvn, vægttab/vægt forøgelse m.m.


Måske du genkender nogle af nedenstående sætninger:


“Jeg har svært ved at sætte grænser/sige fra”

“Jeg tør ikke stå ved mig selv”

“Jeg føler mig ofte usikker”

“Jeg er aldrig rigtig glad”

Typisk forløb

Pga. Corona-situationen kan sessioner også foregå via Zoom, Skype eller telefon.


Tid aftales fra gang til gang. Det almindeligste vil i starten være en gang om ugen. Derefter hver 14. dag, eller hvad der nu aftales. Alle forløb er forskellige og derfor er det individuelt, hvor længe et forløb varer.

Det vil være naturligt, at de første sessioner også er en tid, hvor vi hver især tager stilling til, om der er basis for et godt samarbejde.





 

©2018 by Christinna Camille Reed. Design by Dickenson Consult & Design.