Personlig udvikling Ålsgårde.jpg

Hvornår er der brug for en psykoterapeut?

Det kan sommetider være nødvendigt, at få hjælp fra en psykoterapeut, når livet rammer, således at du igen kan finde fodfæste. Eller når du ønsker at lære dig selv bedre at kende.

Psykoterapi er for dig, der gerne vil have det bedre med dig selv og dine omgivelser, og dig der gerne vil føle større glæde og tilfredshed ved livet. Konkret er psykoterapien samtaler og øvelser, der giver dig dybere indsigt i dig selv og nye erkendelser af, hvordan dine tanker, følelser og handlinger påvirker dit liv.

For dig, der ønsker hjælp til en bestemt situation eller et personligt problem.

samtale_hjørnet.jpg

Typiske emner som jeg hjælper klienter med:

  • Stress

  • Angst

  • Sorg/at miste

  • Store livsforandringer som flytning, job, barnløshed, parforhold, skilsmisse

  • Lavt selvværd

Som gestaltterapeut arbejder jeg altid holistisk, med det mentale-, fysiske- og psykiskeplan, med andre ord: hele kroppen, åndedrættet og sanserne.

fuglebur m lys.jpg

Tegn på stress kan være:

Mistet overblik, mere og mere kortluntet, glemmer ting/aftaler, manglende glæde, forvirret, hjertebanken, dårlig nattesøvn, vægttab/vægt forøgelse, grådlabil m.m.

 

Måske du genkender nogle af nedenstående sætninger, som kan være tegn på årsager til stress:

 

“Jeg har svært ved at sætte grænser/sige fra”

"Jeg sætter andres behov før mine egne"

“Jeg tør ikke stå ved mig selv”

“Jeg føler mig ofte usikker”

“Jeg er aldrig rigtig glad”

"Jeg har ikke noget energi"

"Jeg mærker ikke lyst længere"

samtale_hjørnet.jpg

Typisk forløb

Det er også muligt med online sessioner over Zoom


Tid aftales fra gang til gang. Det almindeligste vil i starten være en gang om ugen. Derefter hver 14. dag, eller hvad der nu aftales. Alle forløb er forskellige og derfor er det individuelt, hvor længe et forløb varer.

Det vil være naturligt, at de første sessioner også er en tid, hvor vi hver især tager stilling til, om der er basis for et godt samarbejde.